Plaça de la Font dels Àlbers, s/n - 08182 Sant Feliu de Codines

938 661 127

Educació primària

Educació Primària

Al llarg de l’educació primària potenciem les competències i els talents personals de cada nen i nena, perquè iniciïn el camí cap a l’autoconeixement i la configuració d’una personalitat pròpia i autèntica.

Tot buscant l’excel·lència acadèmica, a FEDAC Sant Feliu oferim una formació integral dels nens i nenes perquè esdevinguin persones amb capacitat crítica, solidàries i receptives a les necessitats de l’entorn social.

Projectes de l’etapa

Espais d’aprenentatge internivells 

Els espais d'aprenentatge internivells de primària són entorns pensats per afavorir un aprenentatge actiu i significatiu. En aquests espais, els alumnes de diferents edats i nivells educatius treballen junts i comparteixen experiències, facilitant així una interacció rica entre ells. L’objectiu és que cada nen i nena pugui manipular, experimentar i descobrir per si mateix/a, promovent l’autonomia, la col·laboració i la creativitat.

Cada espai està dissenyat amb materials específics i activitats que s’adapten als diferents ritmes i interessos dels infants, i aborden aspectes essencials del seu desenvolupament.  Així doncs, esdevenen entorns inclusius i motivadors, on cada alumne/a pot avançar segons el seu ritme i les seves necessitats. L’intercanvi entre companys de diferents edats afavoreix la col·laboració i l’aprenentatge mutu, a més d'enriquir l'experiència educativa amb una mirada més diversa i global. A primària oferim els següenst espais: emocional, cientificotecnològic, literariomusical i artístic.

Treball per projectes

Durant els sis cursos de primària, el treball per projectes permet que els nens i les nenes siguin protagonistes del seu procés d’aprenentatge i que aquest esdevingui significatiu, ja que se centra en els interessos dels propis alumnes.

A més, el treball per projectes afavoreix el desenvolupament de les habilitats necessàries per al treball en equip, ajuda a reconèixer els talents propis i els dels altres, a gestionar els errors i a entendre que equivocar-se forma part del desenvolupament i de l’aprenentatge.

Apadrinament lector i tàctil

Amb el projecte d’apadrinament lector, els alumnes de 4t de primària es converteixen en els padrins lectors dels nens i nenes de 1r de primària, i els alumnes de 3r de primària es converteixen també en els padrins lectors dels alumnes d'Infantil 5 anys. L’objectiu és reforçar i potenciar el gust per la lectura i la comprensió lectora en llengua catalana. A més a més, afavorim l’establiment de vincles i relacions d’ajut entre alumnes de diferents cursos de l’escola.

Així, mentre els petits practiquen la lectura i s’endinsen en el món dels llibres en un ambient distès, els grans —en el seu rol de tutors— desenvolupen i posen en pràctica habilitats com la responsabilitat, la paciència o l’empatia.

Per altra banda, l'apadrinament tàctil es realitza entre els alumnes de 6è de primària i els alumnes de 2n de primària. Els més grans segueixen practicant les seves destreses informàtiques mentre ajuden els petits a iniciar-se en aquest nou aprenentatge. 

Projecte G Suite

A partir de 1r de primària, els alumnes de l’escola disposen d’ordinadors
Chromebook d’ús individual. Al projecte G Suite, que impartim des de 1r i fins a 6è, els nens i nenes es familiaritzen amb les eines de l’entorn Google for Education (G Suite) i el dispositiu Chromebook. Així, els alumnes aprenen a crear documents i presentacions, a utilitzar fulls de càlcul, a crear sites...

L’objectiu és dinamitzar el procés d’aprenentatge fent un bon ús de les noves tecnologies.

Projectes AICLE / CLIL

A la nostra escola, comencem a implementar la metodologia AICLE (Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengües Estrangeres) a partir de 3r de primària. AICLE consisteix en ensenyar continguts de diverses àrees, com ciències, art o matemàtiques, utilitzant una llengua estrangera com a vehicle d’aprenentatge, generalment l’anglès.

Aquesta metodologia permet que els alumnes aprenguin tant els continguts de l’assignatura com vocabulari i estructures pròpies de la llengua estrangera de forma natural i contextualitzada. L’objectiu és que els estudiants desenvolupin competències lingüístiques en anglès mentre adquireixen coneixements acadèmics, afavorint una immersió gradual en la llengua que facilita la comunicació i la comprensió a través d’activitats pràctiques i motivadores.

Matèries complementàries

Com a escola concertada, a FEDAC Sant Feliu impartim un conjunt d’activitats complementàries dins de l’horari lectiu i per a tots els alumnes. Aquestes activitats reforcen la qualitat del nostre projecte educatiu i afavoreixen el desenvolupament global dels nens i nens.

A l’etapa d’educació primària impartim les següents activitats complementàries:

  • Escacs (Esckmat)
  • arTIC
  • Leader In Me (LEM)
  • TUtopia
  • Oratòria

Consulta’n els detalls al pdf adjunt.

Contacta amb nosaltres

Si vols rebre informació sobre cursos, activitats i esdeveniments de l'escola.

CreaEscola Quality Certificate for Education Website